Συνολικές προβολές σελίδας

Κυριακή 25 Δεκεμβρίου 2016

Ολύμπια κτηνωδία: Στην Επίδαυρο πέταγαν τους ετοιμοθάνατους στον δρόμο.



Στο «ιερό» θεραπευτήριο του Ασκληπιού στην Επίδαυρο, πέταγαν τους ετοιμοθάνατους και τις ετοιμόγεννες στον δρόμο διότι ο Απόλλωνας (και ο Ασκληπιός που ήταν γιος του) δεν ανέχοταν ούτε τις γεννήσεις ούτε τους θανάτους, ψάξε βρες γιατί…
 Απίστευτες …θεραπευτικές μέθοδοι, και απύθμενη απανθρωπιά της Ολύμπιας θρησκείας!!!
Την κατάσταση διόρθωσε ένας …Ρωμαίος, αιώνες μετά τον …  «Χρυσό Αιώνα», τότε δηλαδή που οι ιερείς του Ασκληπιού πετάγανε τους ετοιμοθάνατους στο δρόμο.

Αναρωτιέμαι πως μπορεί να έχουμε σαν πρότυπο της σύγχρονης ιατρικής τέτοιες πρακτικές και να ονομάζουμε τα νοσοκομεία μας «Ασκληπιεία». Αναρωτιέμαι πως μπορεί, μερικοί, να μιλάνε ακόμη για «Απολλώνιο πνεύμα» σαν χαρακτηριστικό του πολιτισμού μας.

Προφανώς το κάνουν όσοι προτιμάνε να ψοφάνε σαν σκυλιά στο δρόμο, και να γεννιούνται εκεί. (Έτσι κι αλλιώς, μπάσταρδα των θεών τους πιστεύουν πως είναι, μια που κανείς Ολύμπιος δεν παντρεύτηκε τα κορίτσια που αποπλάνησε.)

Δεν με πιστεύετε ε; Ε τότε μπορεί να πιστέψετε τον Παυσανία, στα «Κορινθιακά» του, ειδικά όταν συμπληρώνεται από τον Ηρόδοτο και τον Θουκυδίδη:

«Στο ιερό άλσος του Ασκληπιού υπάρχουν παντού σύνορα. Δεν επιτρέπεται να πεθάνει κανείς εκεί, ούτε και να γεννήσουν οι γυναίκες μέσα στον περίβολο, σύμφωνα με το ίδιο έθιμο που επικρατεί και στην Δήλο." (Αυτό επιβεβαιώνεται και από τον Θουκυδίδη, 1, 7, οπου ακόμα και οι θαμμένοι νεκροί έπρεπε να βεβηλωθούν, πράγμα αδιανόητο για τα έθιμα της αρχαίας Ελλάδας: «Δήλου γρ καθαιρομένης π θηναίων ν τδε τ πολέμ κα τν θηκν ναιρεθεισν σαι σαν τν τεθνεώτων ν τ νήσ», ενώ παλιότερα, επί Πεισιστράτου, ένας χρησμός («Λόγιον» είχε διατάξει την απομάκρυνση των νεκρών από το οπτικό πεδίο του ιερού στο νησί: Ηρόδοτος, [1.64.2] «(ο Πεισίστρατος), πρός τε τι τούτοισι τν νσον Δλον καθήρας κ τν λογίων, καθήρας δ δε· π σον ποψις το ρο εχε, κ τούτου το χώρου παντς ξορύξας τος νεκρος μετεφόρεε ς λλον χρον τς Δήλου.»)  [---] Συνεχίζουμε με τον Παυσανία:
"Πόσα έκανε εκείνος ο συγκλητικός, ο Αντωνίνος στις μέρες μας
(δηλ τον Δεύτερο αιώνα Μετά Χριστόν) [---] Γύρω από το ιερό της Επιδαύρου, ο κόσμος υπέφερε, γιατί οι γυναίκες δεν επιτρέποταν να γεννήσουν μέσα στα κτίρια, αλλά και οι άρρωστοι πέθαιναν στην ύπαιθρο. Αυτός όμως (Ο Αντωνίνος) για να το διορθώσει αυτό, έχτισε ένα οίκημα. Εκεί πλέον ήταν αποδεκτό ιερατικά να πεθαίνουν οι άνθρωποι και να γεννάνε οι γυναίκες.»

Φυσικά, κερασάκι στην τούρτα είναι πως ο
Απόλλωνας, ο Ασκληπιός και η {θεά} Υγεία ονομάζονταν, στο κείμενο του Παυσανία, "Αιγύπτιοι".

Το θέατρο τους μάρανε
τους ιερείς του Ασκληπιού...


Το κείμενο της ντροπής…

[27.1] τ δ ερν λσος το σκληπιο περιέχουσιν ροι πανταχόθεν: οδ ποθνήσκουσιν οδ τίκτουσιν α γυνακές σφισιν ντς το περιβόλου, καθ κα π Δήλ τ νήσ τν ατν νόμον. τὰ δὲ θυόμενα, ἤν τέ τις Ἐπιδαυρίων αὐτῶν ἤν τε ξένος ὁ θύων ᾖ, καταναλίσκουσιν ἐντὸς τῶν ὅρων: τὸ δὲ αὐτὸ γινόμενον οἶδα καὶ ἐν Τιτάνῃ.
------------------------------


[27.6] πόσα δ ντωννος νρ τς συγκλήτου βουλς φ' μν ποίησεν, ἔστι μὲν Ἀσκληπιοῦ λουτρόν, ἔστι δὲἱερὸν θεῶν οὓς Ἐπιδώτας ὀνομάζουσιν: ἐποίησε δὲ καὶ Ὑγείᾳ ναὸν καὶ Ἀσκληπιῷ καὶ Ἀπόλλωνι ἐπίκλησιν Αἰγυπτίοις. καὶ ἦν γὰρ στοὰ καλουμένη Κότυος, καταῤῥυέντος δέ οἱ τοῦ ὀρόφου διέφθαρτο ἤδη πᾶσα ἅτε ὠμῆς τῆς πλίνθου ποιηθεῖσα: ἀνῳκοδόμησε καὶ ταύτην. πιδαυρίων δ ο περ τ ερν μάλιστα ταλαιπώρουν, τι μήτε α γυνακες ν σκέπ σφίσιν τικτον κα τελευτ τος κάμνουσιν παίθριος γίνετο: δ κα τατα πανορθούμενος κατεσκευάσατο οκησιν: νταθα δη κα ποθανεν νθρώπ κα τεκεν γυναικ σιον.

Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2016

Έκθεση ζωγραφικής Δημητρίου Σκουρτέλη “Βυζαντινοί Δρόμωνες”


Έκθεση ζωγραφικής του
Δημητρίου Σκουρτέλη
“Βυζαντινοί Δρόμωνες”


“Ο στρατός είναι η δόξα του Αυτοκράτορα,
το Ναυτικό είναι η δόξα της Αυτοκρατορίας”
(Κεκαυμένος – Στρατηγικόν)

Το Βυζάντιο κρύβει πολλά άγνωστα σημεία, παρά τον όγκο των πληροφοριών που έχουμε γι αυτό. Το πιο σημαντικό από αυτά, είναι το Ναυτικό του. Τα σχετικά συγγράμματα της εποχής το ξεκαθαρίζουν: Πολλά δεν έπρεπε να μαθευτούν. Πράγματι, το Βυζαντινό Ναυτικό συγκέντρωνε ένα σωρό μυστικά, με κυριότερο το Υγρόν ή Ελληνικόν Πυρ. Αιχμή του δόρατος του ήταν οι λεγόμενοι Δρόμωνες, που ονομάστηκαν έτσι λόγω της ταχύτητας που ανέπτυσσαν. Οι Δρόμωνες ήταν κυρίαρχοι στη Μεσόγειο για πολλούς αιώνες, αλλά όπως είπαμε, κανείς δεν ξέρει πως ακριβώς έμοιαζαν… Ένας παράδεισος για έναν εικαστικό, αλλά μια κόλαση για έναν ιστορικό.
Ο Αγιογράφος Δημήτρης Σκουρτέλης, που έχει ήδη εικονογραφήσει τα Ακριτικά Έπη, αφήνει την φαντασία του ελεύθερη, λοιπόν, χωρίς να προδίδει την Ιστορία, και μας παρουσιάζει τους Δρόμωνές του, σε ένα ταξίδι στη θάλασσα και την Αυτοκρατορία.
Πριν καλά καλά εκτεθούν, οι Δρόμωνές του, χρησιμοποιήθηκαν ήδη, εμβληματικά, σε κάρτες Εταιριών και Επιστημονικών Ομάδων.
Η έκθεση ΔΡΟΜΩΝΕΣ του Δημητρίου Σκουρτέλη έχει την υποστήριξη του Ερευνητικού Προγράμματος ΤΑΚΤΙΚΟΝ: η διαδικτυακή πύλη για την προσωπογραφία και τη διοικητική δομή των θεμάτων (διοικητικών περιφερειών) της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. (Εδώ)

Η Plentertainment παρουσιάζει, στον Χώρο Τέχνης & Πολιτισμού Pleiades, την έκθεση ζωγραφικής του Δημητρίου Σκουρτέλη, “Βυζαντινοί Δρόμωνες”.
 Κοδράτου 9, Μεταξουργείο, πλησίον Μετρό
Χάρτης εδώ

Εγκαίνια έκθεσης: 9 Ιανουαρίου 2017
Ώρα: 19.00 μ.μ.
Διάρκεια έκθεσης: 09/01 – 15/01
Ώρες επίσκεψης για το κοινό: 17.30-10.00 μ.μ.