Συνολικές προβολές σελίδας

Τετάρτη, 30 Σεπτεμβρίου 2015

Ποιοι ήταν οι “Δεσπόσυνοι”

Ο Απόστολος Ιούδας ο Θαδδαίος


Ο Απόστολος Ιούδας -όχι ο Ισκαριώτης- ανήκε στους Δώδεκα, και αποκαλείται Λεββαίος ή Θαδδαίος στο Κατά Ματθαίον (ι 3) και Ιούδας (αδελφός) Ιακώβου (του Αδελφοθέου) στο Κατά Λουκάν (στ 16) και στις Πράξεις. (α 13)

Τον θεωρούσαν αδελφό του Κυρίου, γιατί ήταν γιος του Ιωσήφ, όπως λέει ο Επιφάνιος (Αιρέσ. Οη')

Έγραψε την ομώνυμη Επιστολή, και κήρυξε το Ευαγγέλιο στην Μεσοποταμία, όπου και τον εκτέλεσαν με τοξοβολία.
Ο Νικηφόρος ο Κάλλιστος (“Εκκλησιαστική Ιστορία”, βιβλ. Α, λγ') λέει πως ο Ιούδας ο Θαδδαίος παντρεύτηκε μια γυναίκα ονόματι Μαρία και έκανε παιδιά.

Ο Αυτοκράτορας Δομετιανός (81-96) έψαχνε τους απογόνους του Δαυίδ για να τους εξοντώσει ώστε να μην υπάρχει πια ελπίδα για τον Μεσσία στους Εβραίους. Στους απογόνους του Δαυίδ κατατάσσεται και η οικογένεια του Ιωσήφ, και ο Θαδδαίος, και οι απόγονοί του, τους οποίους ο Δομετιανός ανακάλυψε, πάμπτωχους και εξαθλιωμένους. Όταν τους ρώτησε που είναι το βασίλειο του Χριστού, απάντησαν “Στον Ουρανό”.
Ο Αυτοκράτορας τους λυπήθηκε και τους άφησε να ζήσουν, τόσο εξαθλιωμένοι ήταν.

Οι απόγονοι αυτοί του Ιούδα Θαδδαίου και της Μαρίας, και συγγενείς του Χριστού, κατά κόσμον, ονομάστηκαν “Δεσπόσυνοι” κατά τον Αφρικανό. (Επιστολή προς Αριστείδην)

Από ότι φαίνεται όμως κάποια στιγμή χάθηκαν τα ίχνη τους, κατά τον Χρυσόστομο:
Μέχρι πολλού, οι συγγενείς του Χριστού εθαυμάζοντο πανταχού, οι και Δεσπόσυνοι ελέγοντο, αλλ' όμως αυτών ουδέ τα ονόματα ίσμεν” (Ομιλία κα' εις τον Ιωάννην)
Από αυτούς φυσικά ξεχώριζε ο Ιάκωβος ο Αδελφόθεος που κατά τον Χρυσόστομο: “εθεωρείτο ο πρώτος των Δεσποσύνων απάντων”


Πηγή: Ορθόδοξος Συναξαριστής, λήμμα “Μνήμη Αγίου Αποστόλου Ιούδα” τομ. ΣΤ σελ. 244 κ.έ., έκδοσις πέμπτη, 1980.


Πηγή εικόνας; http://www.pentapostagma.gr/2012/06/19.html

Σάββατο, 26 Σεπτεμβρίου 2015

Ο "Δίαυλος" και η Νότα Χρυσίνα.

Η καλλιτεχνική δραστηριότητα στον πολυχώρο "Δίαυλο" την χρονιά 2014-2015 και η κυρία Νότα Χρυσίνα.


Ο "Δίαυλος" βρίσκεται στο Θησείο και είναι ένα εστιατόριο -Πολυχώρος που χρησιμοποιείται για πολλές εκδηλώσεις, Διαθέτει μια υπέροχη αίθουσα στον πρώτο όροφο κατάλληλη για εκθέσεις τέχνης και άλλες εκδηλώσεις. Είναι ένα κατάστημα διαμορφωμένο με γούστο, στην καρδιά της παραδοσιακής Αθήνας και πολύ κοντά στο σταθμό του Θησείου.


Δεν είχε όμως ποτέ χρησιμοποιηθεί για έκθεση ζωγραφικής μέχρι που η εταιρεία "Plentertainment" των ηθοποιών Μαριάννας Καστανία και Δέσποινας Κούρτη να αποφασίσουν να τον χρησιμοποιήσουν γι αυτόν τον σκοπό, παράλληλα με το θεατρικό που ανέβαζαν στην ίδια αίθουσα.
Ο κλήρος και η τιμή αυτής της πρωτιάς, έπεσε σε μένα, τον Δημήτρη Σκουρτέλη που εξέθεσα πρώτος εκεί, από τις 24 -30 Νοεμβρίου 2014, αναλαμβάνοντας την ευθύνη και το ρίσκο.



Για την έκθεση, δείτε περισσότερα εδώ  όπου θα παρατηρήσετε και τα περίφημα τούλια που θα μας απασχολήσουν αργότερα.

Στην συνέχεια, ο "Δίαυλος", φιλοξένησε την έκθεση των ζωγράφων Μαρίας Σιδέρη (δείτε εδώ)  και Βασίλη Αράπη(δείτε εδώ) καλλιτεχνών αναγνωρισμένων, που δεν χρειάζονται ούτε σύσταση, ούτε ύμνους, διότι έχουν δεχτεί αρκετούς:


Στα πλαίσια αυτής της έκθεσης έγινε ένα καλλιτεχνικό δρώμενο, όπου ο Βασίλης Αράπης και ο Δημήτρης Σκουρτέλης ζωγράφισαν ζωντανά μπροστά στους επισκέπτες επί τρεις μέρες,  κάτι που λίγοι ζωγράφοι έχουν αποτολμήσει. Δυο καλλιτέχνες με τόσο διαφορετική τεχνοτροπία, έδειξαν στον κόσμο όχι μόνο τα "μυστικά" τους αλλά και σε ποιο βαθμό οι ρίζες της τέχνης τους είναι κοινές.




Έπειτα, ο "Δίαυλος" φιλοξένησε την έκθεση της πρωτοεμφανιζόμενης εικαστικού Ιουλίας Μακρή, (δείτε εδώ) από τις 39/4 έως τις 6/5 2015. Τα σχέδια της Μακρή ήταν όμως τόσο έντεχνα, που αν και πρωτοεμφανιζόμενη, θα την ζήλευαν πολλοί αναγνωρισμένοι ζωγράφοι. Ευχόμαστε να συνεχίσει με την ίδια ικανότητα και ορμή.




Το επιστέγασμα αυτής της δημιουργικής χρονιάς για τον "Δίαυλο" και την εταιρεια "Plentertainment" των Μαριάννας Καστανία και Δέσποινας Κούρτη ήταν μια έκθεση παιδικής ζωγραφικής, από τις 13-15 Ιουνίου του 2015, που συγκέντρωσε πλήθος γονέων και παιδιών. 

Ήταν ίσως το σημαντικότερο όλων, γιατί η μόνη ελπίδα της τέχνης είναι να εμπεδωθεί από νωρίς στις μικρές ηλικίες.


Σαν παράλληλη -εξωκαλλιτεχνική βέβαια - δραστηριότητα, έγινε το σεμινάριο εναλλακτικών θεραπειών της Αναστασίας Δημητριάδου, στις 27-1-2015.


Επίσης έγιναν αρκετές ομιλίες και ημερίδες συζητήσεων, που θα ήθελαν πολύ χώρο για να παρουσιαστούν. Περισσότερα θα δείτε στην σελίδα του Plentertainment στο facebook και στο blog Pleiades, εδώ, και εδώ, από όπου και οι πηγές των εικόνων.


Παράλληλα, όλα αυτό το διάστημα παιζόταν το πρωτοποριακό πραγματικά έργο "Αιδοίων μονόλογοι", από τον θίασο των Μαριάννας Καστανία και Δέσποινας Κούρτη, που με τον περίεργο τίτλο του και με τον βαθύ προβληματισμό του, είχε σαν στόχο να αναδείξει και να καταγγείλει τα γυναικεία θέματα.
Για το έργο αυτό, παραθέτω μια κριτική που έγραψα ο ίδιος, και αποδείχτηκε προφητική:

“Είναι καιρός να μιλήσω για το έργο “Αιδοίων μονόλογοι”, που παίζεται στην αίθουσα όπου έκανα έκθεση, στον “Δίαυλο”. Έχω ακούσει αρνητικές κριτικές από ανθρώπους που -φυσικά- δεν το είδαν, και -φυσικά- δεν πάτησαν ούτε στις δύο εκθέσεις που ήδη έγιναν εκεί. 
Όσοι νομίζουν πως το έργο είναι… πορνογραφικό, θα απογοητευθούν. Το έργο σοκάρει, αλλά όχι όπως ορισμένοι… ελπίζουν. 
Εκεί θα δείτε πραγματικές ιστορίες γυναικών. Αυτήν που της αφαίρεσαν τα γεννητικά όργανα από καρκίνο… 
Αυτήν που την βίασαν απάνθρωπα στην Βοσνία. 
Αυτήν της ανήλικης που την αποπλάνησε ο καλύτερος φίλος του πατέρα της… 
Και φυσικά θα δείτε την πραγματική εικόνα μιας γέννας… Αυτές οι αφηγήσεις εναλλάσσονται με άλλες, που είναι πιο κωμικές, αλλά όχι λιγότερο δραματικές κατά βάθος. 
Είναι ιστορίες γυναικών που δεν μπόρεσαν να βρουν τον εαυτό τους, ή που τον έχασαν στην πορεία. 
Το αστείο είναι πως η αρνητική κριτική γίνεται από άτομα που έχουν ακριβώς ανάλογα προβλήματα και δεν έχουν το κουράγιο να τα αντιμετωπίσουν. Έχουν όμως το κουράγιο να κατηγορούν. Στην ουσία κατηγορούν την ανεπάρκειά τους…”


Δημήτρης Σκουρτέλης





------------------------
Όπως καταλαβαίνετε, η δραστηριότητα αυτή στον "Δίαυλο" την χρονιά 2014-15, ήταν και πλούσια, και ποιοτική, και θα την ζήλευε οποιοσδήποτε από τους καθιερωμένους πολυχώρους Τέχνης και Πολιτισμού. Είναι τιμή μου που συμμετείχα, και ακόμη μεγαλύτερη τιμή μου, είναι που τον εγκαινίασα ως χώρο τέχνης.


Και πράγματι, αυτήν την δραστηριότητα, την ζήλεψαν. 

Έτσι η κυρία Νότα Χρυσίνα, απόφοιτος Πολιτισμού του ΕΑΠ, φοιτήτρια μεταπυχιακών της Νεοελληνικής Φιλολογίας, ιδιοκτήτρια blog, επίδοξη ραδιοφωνική παραγωγός, και πρώην συνεργάτης του Δημήτρη Σκουρτέλη, επειδή διαφώνησε με την ιδέα αυτή των δραστηριοτήτων στον "Δίαυλο", προέβη στην πιο αισχρή, αβάσιμη, και υποβολιμιαία κριτική.


Γιατί; 

Μα...ήθελε, όπως γράφει, να ανοίξει δικό της χώρο Τέχνης. Ας την αφήσουμε να μας το εξηγήσει η ιδια:


Ετσι, υποβάθμισε, όσο μπορούσαν οι δυνάμεις της, την αρχή της δραστηριότητας στον "Δίαυλο":

Το κείμενο:

Νότα Χρυσίνα
23 Ιουλίου ·  
"Απαντώ στον κύριο που υποστηρίζει πως τα τούλια σε πίνακες είναι θεμιτά γιατί λέει υπήρχαν και στην αρχαιότητα. Στην αρχαιότητα στόλιζαν τα αγάλματα με ταινίες εσείς όμως δεν είσθε αρχαιολάτρης ή μήπως είσθε κύριε αγιογράφε; Θα σας πρότεινα μάλιστα να στολίσετε τους πίνακές σας με τις κυλότες των πρωταγωνιστριών του σημαντικού εργου το οποίο σας ανάγκασαν να παρακολουθείτε και είχε τον σοβαρό τίτλο "Αιδοία" . Λίγη αιδώς δεν θα σας έβλαπτε."


Και τα ακόμα αισχρότερα σχόλια κάτω από αυτήν την δήλωση:



Βυζομαζώχτρα...


Νότα Χρυσίνα Γίνε φίλος με τον αγιογράφο. Με αυτά ασχολείται συνήθως. χα χα χα

Δημήτρης Νικηφόρου στείλε τον κατά δώθε

Νότα Χρυσίνα Χτύπησε διάσημος αγιογράφος και θα βγει

Δημήτρης Νικηφόρου δεν μπορώ, είμαι γυψαρισμένος

Νότα Χρυσίνα Θέλει όλο το χέρι και με γύψο

Δημήτρης Νικηφόρου χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχααα




Η αισχρότητα του ατόμου αυτού είναι αυταπόδεικτη. Επιπλέον κάνει και ένα σοβαρό ιστορικό λάθος, μια που όλα τα αρχαια αγάλματα καλύπτονταν με πέπλα, με αποκορύφωμα το πέπλο της Αθηνάς που υφαινόταν για τα Παναθήναια.



Επίσης, μια που το έργο μου ακολουθεί την Βυζαντινή τεχνοτροπία, πρότεινα και ορατές αποδείξεις, όπως αυτήν την Παλαιολόγια απεικόνιση της Αναστηλώσεως των Εικόνων, όπου εμφανώς η εικόνα της Θεοτόκου είναι στολισμένη με υφάσματα.



Συνεπώς, η κυρία Νότα Χρυσίνα, μέσα στην... πτυχιούχα της επίδειξη τραγικής άγνοιας, κατηγορεί για προσωπικούς λόγους, μια κυριολεκτικά προαιώνια συνήθεια του Ελληνισμού, ο οποίος ουδέποτε θεώρησε το έργο τέχνης σαν μουσειακό και αποστεωμένο αντικείμενο, αλλά σαν ζωντανό μέρος του βίου του. 

Το στόλιζε, το φίλαγε, το άλειφε με αρώματα...






Αλήθεια, μια που στη δήλωση αυτή της Νότας Χρυσίνα δεν αναφέρεται ρητά ούτε ο Δίαυλος ούτε η έκθεση του Δημήτρη Σκουρτέλη, πως είμαστε σίγουροι πως αυτό είναι το θέμα της; Μα το παραδέχεται σε μια διαδικτυακή συζήτηση μαζί του! (Peggy και Νότα Χρυσίνα είναι φυσικά το ίδιο πρόσωπο, απλά έχει δυο προφίλ, και το Peggy είναι υποκοριστικό του ονόματός της, Παναγιώτα.






Και φυσικά, η συγγνώμη της δεν αξίζει μία πεντάρα, διότι επιμένει πως όσα είπε, είχαν σαν στόχο "να γίνει μια ωραία έκθεση"...


Και κοιτάτε πως προσπαθεί εκ των υστέρων να αλλάξει το νόημα της κριτικής της:


Ενώ αρχικά έγραφε: "Θα σας πρότεινα μάλιστα να στολίσετε τους πίνακές σας με τις κυλότες των πρωταγωνιστριών..."



Μετά, ισχυρίζεται πως... "Έγραψα σε κάποιον κύριο να προσέχει να μην του κρεμάσουν στους πίνακές του και κυλότες "

Πράγμα που είναι τελείως διαφορετικό, βέβαια.
Η κριτική της όμως δεν αφορά μόνο τις κιλότες, αλλά και στον ίδιο τον χώρο του Δίαυλου:





Και φυσικά η κυρία Χρυσίνα επιτίθεται σε ανεμόμυλους, διότι κανεις δεν απεκάλεσε τον Δίαυλο "γκαλερί" αλλά "Πολυχώρο"



Επίσης ψεύδεται ασύστολα όταν λέει πως πήγε στον "Δίαυλο". Ποτέ δεν πάτησε το πόδι της εκεί, και ποτέ δεν παρακολούθησε το έργο ούτε πήγε στις εκθέσεις που επέκρινε.

Επίσης, ας σημειωθεί πως αρχικά είχε συμφωνήσει με την ιδέα της έκθεσης αυτής, αλλά λίγες μέρες πριν τα εγκαίνια άλλαξε γνώμη, άγνωστο γιατί. Απλά επισημαίνω, για να βοηθήσω τον αναγνώστη, πως η κυρία Νότα Χρυσίνα, όπως προκύπτει από το μπλογκ της συνεργάζεται με πολλούς άλλους καλλιτέχνες, καθώς και με πολλές γκαλερί, πράγμα που θα μπορούσε να μας δώσει την άκρη του νήματος...

Έτσι λοιπόν, η κυρία Νότα Χρυσίνα, που θέλει να ανοίξει έναν δικό της χώρο τέχνης, όπως γράφει, όχι μόνο δεν συμπαραστάθηκε στον μέχρι τότε συνεργάτη της, τον Δημήτρη Σκουρτέλη, επειδή αυτός τόλμησε να κάνει μια έκθεση χωρίς την... έγκρισή της, και ενώ η ίδια δεν είχε αντιπροτείνει κάτι αντίστοιχο σε αυτόν, αλλά, υποκριτικά, επιτέθηκε με αισχρό, ψευδή και ανιστόρητο τρόπο στις δραστηριότητες του Πολυχώρου  "Δίαυλου", διότι δήθεν ενοχλήθηκε η "αιδώς" της.


Αλήθεια, η ηθική της κυρίας Νότας Χρυσίνα, που δεν είναι μητέρα, από όσο γνωρίζω, είναι προφανώς ανώτερη από την ηθική δεκάδων γονέων που εμπιστεύθηκαν τα παιδιά τους στην έκθεση παιδικής ζωγραφικής που έγινε στον χώρο αυτό, που κατηγορεί ως επίδοξο εκθετήριο ... κιλότας.



Φυσικά όλον αυτόν τον καιρό η κυρία Νότα Χρυσίνα επισκέφθηκε εκθέσεις και εκδηλώσεις όσων πραγματικά υποστηρίζει, όπου, εκεί θα πρέπει να συνέβηκαν περίεργα πράγματα!!!



Γιατί, όπως η ίδια γράφει, σε αυτές τις εκθέσεις τραβήχτηκαν φωτογραφίες της, που θα μπορούσαν να  χρησιμοποιηθούν, η και χρησιμοποιήθηκαν, για να διαταράξουν την οικογενειακή γαλήνη κάποιων!!!







Αναρωτιέμαι τι είδους φωτογραφίες είναι αυτές, και υποθέτω πως πρέπει να σχετίζονται με τις κιλότες που αναφέρει πιο πάνω. Γιατί η λογική λέει πως μια απλή φωτογραφία από την επίσκεψη σε μια δημόσια έκθεση ζωγραφικής, με οποιονδήποτε, σε φυσιολογική στάση, δεν μπορεί να διαταράξει καμία οικογενειακή γαλήνη..

Θα... ερευνήσουμε το θέμα...
Την παραδίδω στην κρίση σας.

Δημήτρης Σκουρτέλης


Συμπλήρωμα:
27-09-2015



Η Νότα Χρυσίνα είναι τόσο αφελής, που με αυτήν την αναδημοσίευση, ουσιαστικά παραδέχεται δημόσια πως είναι αυτή που στέλνει τα συκοφαντικά μηνύματα εναντίον μου, μια που εγώ δεν μιλάω επώνυμα στην δήλωσή μου.
Το όνομα του συκοφάντη μου το δίνει αυτή. Είναι το δικό της...





Η κυρία Χρυσίνα
υπαινίσσεται πως έχω ομοφυλοφυλικές σχέσεις
και μάλιστα με καταγγέλει, λέει...




Σας καλώ λοιπόν να ενστερνιστούμε το εικαστικό κριτήριο της κυρίας Νότας Χρυσίνα, παρατηρώντας προσεκτικά μερικούς από τους πίνακες που της αρέσουν.


Πέμπτη, 24 Σεπτεμβρίου 2015

Οι συκοφαντίες εναντίον του Δημήτρη Σκουρτέλη


Επί δεκαετίες εργαζόμουν στους Ιερούς ναούς (1984-) και δεν συμμετείχα σε εκθέσεις. Από το 2006, άρχισα να παρουσιάζω την δουλειά μου σε διάφορους χώρους και να συνεργάζομαι με πολιτιστικούς ομίλους.

Μετά από λίγο παρουσίασα στο διαδίκτυο την μελέτη μου για την αρχαία Ελλάδα. Αμέσως οι “Έλληνες” εκτόξευσαν δημόσια εναντίον κάθε είδους κατηγορία και συκοφαντία.

Στο μεταξύ, άρχισαν οι συκοφαντίες εναντίον μου και στον χώρο της Τέχνης. Μέχρι τώρα, διαμαρτυρόμουν χωρίς να κατονομάζω τους συκοφάντες μου. Αυτό όμως τους οδήγησε σε ακόμη μεγαλύτερη αποθράσυνση.

Έτσι, πήρα πλέον την απόφαση να κατονομάζω όσους με κατηγορούν δημόσια, και να αφήνω εσάς να κρίνετε πλέον, γιατί η ανοχή έχει όρια!

Αρχίζω:
Η κυρία Ελένη Κρυστάλλη με κατηγόρησε, ενώπιον μιας παρέας αναγνωρισμένων ζωγράφων, πως “δεν ξέρω από αγιογραφία”. Περίμενα κάποιος από τους κυρίους να αντιδράσει, και όταν αυτό δεν έγινε, έφυγα. Τότε όλοι με κατηγόρησαν πως τους... πρόσβαλλα φεύγοντας!

Το 2011 μου ανατέθηκε να οργανώσω μια έκθεση ζωγραφικής. Ευχαριστώ τους φίλους ζωγράφους που συμμετείχαν. Ο Επίτιμος πρόεδρος του Ομίλου για την Ουνέσκο Τέχνης λόγου και Επιστημών (δεν είμαι σίγουρος για τον πλήρη τίτλο) ο κύριος Πάνος Παπαζαχαριάδης, με κατηγόρησε πως επειδή δεν έβρισκα Έλληνες ζωγράφους για να συμμετέχουν, έφερα ζωγράφους από μια άλλη, φτωχή χώρα. Σημειωτέον πως στην έκθεση συμμετείχε μόνο μια ξένη καλλιτέχνιδα, και αυτή ήταν μέλος του εν λόγω ομίλου! Σε αυτόν τον όμιλο έγιναν πολλά άλλα παρατράγουδα εις βάρος μου, πράγμα που δεν εμπόδισε πολύ κοντινά μου άτομα, όπως την κυρία Πετρούλα Σινη, να συνεργαστούν μαζί του, εν πλήρη επιγνώσει, κάνοντας τους παρευρισκομένους να με ειρωνεύονται -και με το δίκιο τους.

Σε έναν άλλον πολιτιστικό όμιλο, την Τεχνόσφαιρα, όπου είχα εκλεγεί δεύτερος, έπαιρνα εντολές για δράση από το ΔΣ και την πρόεδρο κυρία Ταμπούρη, τις οποίες μετά ακύρωνε, αφήνοντάς με εκτεθειμένο,μια που ήδη είχα κινηθεί σύμφωνα με τις εντολές που είχα λάβει. Επειδή αυτό συνέβη πολλές φορές, παραιτήθηκα.

Σε μια έκθεση της ΠΕΛΤ φωτογραφήθηκα με ένα παιδί που συνοδευόταν από την μητέρα του. Την φωτογραφία, φυσικά, δεν την πήρα εγώ, ούτε και την δημοσίευσα εγώ, παρά αυτός που την πήρε. Και όμως ο τότε πρόεδρος της ΠΕΛΤ Γιώργος Λένης ζήτησε από μένα, αντί του ιδιοκτήτη της, να την ...κατεβάσω διότι, λέει πρόκειται περί ανηλίκου! Φυσικά πρόφαση ήταν όλα αυτά... Θα έπρεπε να χαιρόμαστε αν έρχονται παιδιά σε εκθέσεις, και να το διατυμπανίζουμε.

Πρόσφατα, ένας αγιογράφος που απεικονίζει και... θεούς του Ολύμπου, ο Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος, μου έγραψε πως δεν είμαι αγιογράφος, και δεν έχω να παρουσιάσω έργο. Έκανα το λάθος να σβήσω τα σχόλιά του, πιο πολύ για να προστατέψω τον ίδιο...


Το τελευταίο σύμπτωμα, είναι ότι η κυρία Νότα Χρυσίνα, παλιά μου συνεργάτης, ιδιοκτήτρια πολιτιστικού μπλογκ, και επίδοξη ραδιοφωνική παραγωγός, με συμβούλεψε να κρεμάω κιλότες στα έργα μου, γιατί διαφωνούσε με μια έκθεση που έκανα. Επίσης με κατηγόρησε με υπαινιγμούς για ομοφυλόφιλο, ενώ η ίδια σχετίζεται με άτομα αυτού του προσανατολισμού. Για να ξέρουν δηλαδή, αυτοί οι κύριοι που εγώ σέβομαι, πόσο εκτίμηση τους έχει.

Αυτά είναι όσα θυμάμαι μέχρι τώρα. Μάλλον θα επανέλθω...

Δηλώνω απερίφραστα, πως δεν πρόκειται να αφήσω άλλη συκοφαντία να περάσει έτσι. Δεν θα οδηγήσω το θέμα στην Δικαιοσύνη. Αλλά στο εξής, θα κοινοποιώ τα πάντα, επώνυμα, και θα αφήνω αυτήν την πρωτοβουλία στους κατηγόρους μου.

Δεν νομίζω να είμαι και ο χειρότερος από τους συναδέλφους μου, ούτε και ο πιο αναξιόπιστος ερευνητής που υπάρχει. Όσοι κάνουν πως πονάνε δήθεν για τον πολιτισμό, ας περιλάβουν λοιπόν αυτούς πρώτα, και μετά ας έρθει και η σειρά μου.

Δυστυχώς όμως, με τα σκουπίδια του χώρου συμπλέουν όλοι αυτοί, φαίνεται...

Δημήτρης Σκουρτέλης

24 -9-2015

Τετάρτη, 23 Σεπτεμβρίου 2015

Ελληνοκεντρικές απάτες: Η επανάσταση του 727 ενάντια στους “Βυζαντινούς”

Νόμισμα του Λέοντος Γ'.

Το 726, ο Αυτοκράτορας Λέων ο Γ', θέλησε να καταργήσει την λατρεία των Εικόνων. Ξέσπασαν λαϊκές αντιδράσεις, με αποκορύφωμα την εξέγερση των “Ελλαδικών” δηλ. των κατοίκων της Ελλάδας. Η εξέγερση εξελίχθηκε σε κανονικό πόλεμο, και η Κωνσταντινούπολη πολιορκήθηκε.

Τα αιτήματα των “Ελλαδικών” ήταν η αποκατάσταση των εικόνων, δηλαδή η αποκατάσταση της ορθοδοξίας. Ήθελαν μάλιστα να ανεβάσουν δικό τους Αυτοκράτορα στο θρόνο.

Πάνω σε αυτόν τον σκελετό, οι αρχαιολάτρες έπλεξαν ένα απίθανο παραμύθι: Οι “Ελλαδικοί” ήταν δήθεν Έλληνες πιστοί της αρχαίας θρησκείας και η επανάσταση έγινε για να την αποκαταστήσουν!!!

Όλη η ιστορία είναι πλαστή, οι πηγές που αναφέρουν είναι ανύπαρκτες ή διαστρεβλωμένες, και αντιβαίνει και στη λογική, γιατί οι κάτοικοι της Ελλάδας δεν ήταν οι μοναδικοί Έλληνες! Τα παράλια της Μικράς Ασίας ήταν και αυτά αμιγώς Ελληνική περιοχή. Κατά τους αρχαιολάτρες, στην Μικρά Ασία κατοικούσαν “Ρωμαίοι της Ανατολής” όπως γράφουν...

Η αιτία που ξεσηκώθηκαν μόνο οι Έλληνες των περιοχών της σημερινής Ελλάδας, είναι πως αυτές ανήκαν ποιμαντικά στον Πάπα, και ο Λέων, ως Εικονομάχος,  θέλησε να τις αποσπάσει από την Επισκοπή του, γιατί τότε, ο Πάπας ήταν ορθόδοξος.

Το κατάπτυστο αυτό άρθρο, το είδαμε εδώ, και θα το παραθέσουμε και ολόκληρο, πιο κάτω.



Εμείς δεν έχουμε να πούμε πολλά. Παραθέτουμε το κείμενο του Βυζαντινού ιστορικού Θεοφάνη, όπου μας λέει καθαρά πως η εξέγερση των Ελλαδικών ήταν υπέρ της ορθοδοξίας, (“Θείω κινούμενοι ζήλω”), ότι ο Λέων “εδίωκε την ευσέβειαν” (και όχι τους Έλληνες) και πως η νίκη του κατά των Ελλαδικών, ήταν “Νίκη κακή”, και -επιτέλους- ήταν μια νίκη κατά “ομοφύλων”.

Πρόκειται για την πιο καθαρή μαρτυρία πως οι Βυζαντινοί είχαν ελληνική εθνική συνείδηση, αν και δεν χρησιμοποιούσαν το όνομα “Έλληνας”, αλλά Ρωμαίος
Άλλωστε, και οι ίδιοι οι επαναστάτες δεν αποκαλούνται “Έλληνες” (που θα σήμαινε “ειδωλολάτρες” και θα επιβεβαίωνε το άρθρο) αλλά “Ελλαδικοί”, δηλαδή κάτοικοι της Ελλάδας και Χριστιανοί.

Να το κείμενο του Θεοφάνη.

Η μεταφορά στη Νεοελληνική είναι του Δημήτρη Σκουρτέλη.




...λοιπόν, και τα σχολεία σβήσανε, και ο ευσεβής χαρακτήρας της εκπαίδευσης, που επικρατούσε από τα χρόνια του Αγίου Κωνσταντίνου, και άλλα πολλά κατάργησε αυτός ο Ισλαμιστής ο Λέων. (Ο Εικονομάχος Λέων ο τρίτος)

Και όμως, κινούμενοι από ζήλο θεϊκό, οι κάτοικοι (του θέματος)της Ελλάδας και των Κυκλάδων, στασίασαν και προετοίμασαν μεγάλη ναυμαχία, έχοντας έτοιμο για να στέψουν (Αυτοκράτορα) κάποιον Κοσμά. Ο Τουρμάρχης (του θέματος) της Ελλάδας (των "Ελλαδικών"), ο Αγαλλιανός, διοικούσε τον στρατό, με τον Στέφανο.

Φτανουν λοιπόν αυτοί μπροστά στην Βασίλισσα των Πόλεων την 18η Απριλίου της Δεκάτης Ινδικτιώνος (727 μ.Χ.) και συγκρουόμενοι με τις δυνάμεις της Πόλης ("Βυζαντίους") νικήθηκαν, με τα πλοία τους να καίγονται από το Υγρό Πυρ. Και πολλοί βούλιαξαν στον πάτο. μεταξύ τους και ο Αγαλλιανός που βούτηξε στη θάλασσα με πλήρη πανοπλία.

Όσους έζησαν τους πήγαν στον νικητή, και κόβονται τα κεφάλια του Κοσμά και του Στέφανου.
Μεγάλωσε τότε η κακία του δυσεβή Λέοντα και των ομοϊδεατών του, και ενέτειναν τον διωγμό εναντίον της ευσέβειας (δηλ των Ορθοδόξων).

Καί μόλις μπήκε το καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς, μετά από την επαίσχυντη νίκη κατά των ομοφύλων μας, παρατάσσεται στη Νίκαια της Βιθυνίας εναντίον των Σαρακηνών, που είχαν πλήθος με δυο Αμιράδες επικεφαλής, με μια μόνο χιλιάδα μονοζώνων (ελαφρά οπλισμένων ) και κύκλωσε την απροετοίμαστη  πόλη....

Θεοφάνης, χρονογραφία




Και να και το απίθανο κείμενο των αρχαιολατρών, που πασχίζουν να ξαναγράψουν με ψεύδη όλη την Ελληνική ιστορία, από την αρχή! Έχουν σαν στόχο να παρουσιάσουν κάθε εμφύλια σύγκρουση στον Μεσαίωνα σαν προσπάθεια αποκατάστασης του Παγανισμού, της λεγόμενης "Εθνικής θρησκείας", ενώ ποτέ δεν έγινε κάτι τέτοιο...

Απολαύστε λοιπόν αυτό το σενάριο μιας ταινίας που δεν θα γυριστεί ούτε καν από τους κατ΄εξοχήν διαστρεβλωτές της Ιστορίας, τους σεναριογράφους του Χόλυγουντ.


Βρισκόμαστε στην Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία (Βυζάντιο) την εποχή τουΛέοντος Γ” του Ισαύρου. Ήταν αυτοκράτωρ από το 717 έως το 741. Αν και κατάφερε να αποκρούσει προσωρινά τους εξ ανατολής εχθρούς, στα υπόδουλα ελληνικά εδάφη σιγόβραζε η Επανάσταση των «Ελλαδικών» όπως την αποκαλούν οι βυζαντινές πηγές.

Σύμφωνα με παλαιότερους ιστορικούς, όπως ο A. Lombard, η καταστολή της Ελληνικής Επαναστάσεως ήταν μία προσπάθεια «αποκαθάρσεως» της βυζαντινής αυτοκρατορίας εκ μέρους του Λέοντος από το «μίασμα της ειδωλολατρίας».

Άλλοι ιστορικοί όπως ο Νικηφόρος Βρυέννιος θεώρησαν ότι μαζί με την Επανάσταση των Ελλήνων προς αποκατάσταση των Ιερών Βωμών και Ναών, στο επαναστατικό ρεύμα ενώθηκαν και κοινωνικοπολιτικές αξιώσεις, όπως η μείωση της φορολογίας.

Το σίγουρο πάντως είναι ότι η γενοκτονία 650.000 Ελλήνων από τους βυζαντινούς στρατιώτες έγινε υπό τις εντολές των χριστιανών επισκόπων, όπως γράφει στην βιογραφία του ο Ιερεύς του Διονύσου Κόρεσος, αντίτυπο της οποίας έχουν διασώσει οι Άραβες αντιγραφείς και λόγιοι.

Ο Ιερεύς Κόρεσος ήτο μαζί με τον Συνέστιο πρωτεργάτες και Εθνομάρτυρες της Επανάστασης.

Ο V. N. Zlatarski γράφει ότι ο Κόρεσος ξεκίνησε από την Αρκαδία και ο Συνέστιος από την Αθήνα.

Και οι δύο ξεσήκωσαν τους Έλληνες να πολεμήσουν τους Ρωμαίους (Βυζαντινούς) κατακτητές. Εκείνο τον καιρό το κράτος των Ρωμαίων (Βυζαντινών) είχε αποδυναμωθεί εξαιτίας των πολέμων κατά των Αράβων και οι Έλληνες θεώρησαν ότι ήταν η κατάλληλη ευκαιρία να εκδιώξουν τους Ρωμαίους (Βυζαντινούς) από τα Ελληνικά εδάφη.

Έτσι ζήτησαν στρατιωτική βοήθεια από τους Έλληνες της Δύσεως, κυρίως της Κάτω Ιταλίας. Είκοσι πέντε χιλιάδες Έλληνες από την Κάτω Ιταλία έσπευσαν να καταταγούν στον ελληνικό επαναστατικό στρατό του Κορέσου και του Συνεστίου όπως αναφέρει σε επιστολή του ο πάπας Γρηγόριος Β”.

Την ίδια στιγμή στο κέντρο του ανατολικού ρωμαϊκού (βυζαντινού) κράτους, στην Νέα Ρώμη (Κωνσταντινούπολη), ξεσπούν ταραχές κατά του Λέοντος Γ” που φτάνουν σε ανοικτή στάση όπως αναφέρει ο Θεοφάνης. Οι στασιαστές, γράφει ο Θεοφάνης, υπεκινούντο από τον πρώην αυτοκράτορα Αναστάσιο ο οποίος φαίνεται να συνωμότησε με ανωτάτους αξιωματούχους.

Ήταν μοναδική η ευκαιρία για να εκραγεί η Ελληνική Επανάσταση καθώς οι ενδοβυζαντινές ταραχές θα κρατούσαν μακριά τα ρωμαϊκά (βυζαντινά) στρατεύματα μέχρι να οργανωθεί καλύτερα ο ελληνικός απελευθερωτικός στρατός.

Το 726 τα νησιά της Σάμου, Ρόδου και Κρήτης επαναστατούν. Στέλνουν πλοία εφοδιασμένα από τους Άραβες και επανδρωμένα με ναύτες από την Σικελία για να κτυπήσουν τον ρωμαϊκό (βυζαντινό) στόλο που βγήκε από το λιμάνι της Νέας Ρώμης.

Εναντίον των Ελλήνων στάλθηκε ο Ρωμαίος (Βυζαντινός) ναύαρχος Αγαλλιανός, γοτθικής καταγωγής, ο οποίος συνάντησε τον Ελληνικό Στόλο λίγο έξω από την Εύβοια.

Οι Έλληνες είχαν 82 πλοία και οι βυζαντινοί 350 σύμφωνα με τον Zlatarski. Ενώ σύμφωνα με τον Κόρεσο οι Έλληνες είχαν 70 πλοία και οι βυζαντινοί 500. Ναύαρχος των Ελλήνων ήταν ο Συνέστιος. Στο δεξί κέρας των Ελληνικών πλοίων επικεφαλής ήτο ο Κόρεσος.

Ο γενναίος Έλλην Ιερεύς του Διονύσου δεν άκουγε τις συμβουλές των Ελλήνων που του έλεγαν να προσέχει τον εαυτό του, διότι θα επακολουθήσουν πολλές μάχες κατά των Ρωμαίων (Βυζαντινών) και τον χρειάζονται ως αρχηγό.

Αφού πρώτα οι Έλληνες έκαναν θυσίες προς τους Θεούς και προσευχήθηκαν όλοι μαζί, ο Κόρεσος έδωσε πρώτος το παράδειγμα ορμώντας ακάθεκτος κατά των ρωμαϊκών (βυζαντινών) πλοίων.

Αμέσως εμβόλισε το πρώτο ρωμαϊκό (βυζαντινό) πλοίο βυθίζοντάς το. Επακολούθησε σκληρή μάχη σώμα με σώμα καθώς τα ελληνικά πλοία ναι μεν ήταν πιό ευκίνητα των ρωμαϊκών (βυζαντινών), αλλά υστερούσαν σε ισχύ πυρός. Οπότε οι γενναίοι Έλληνες μαχητές έπρεπε να πλευρίζουν τα ρωμαϊκά (βυζαντινά) πλοία και να ανεβαίνουν οι ναύτες πάνω τους για να σκοτώσουν τους Ανατολικορωμαίους (Βυζαντινούς).

Η νίκη ήταν συντριπτική υπέρ των Ελλήνων. Οι Ρωμαίοι (Βυζαντινοί) ηττήθηκαν με τρομακτικές απώλειες. Ο Βρυέννιος αναφέρει 190 ρωμαϊκά (βυζαντινά) κατεστραμμένα πλοία ενώ ο Zlatarski μιλάει για 300 ρωμαϊκά (βυζαντινά) πλοία κατεστραμμένα και 60 αιχμαλωτισμένα. Επίσης οι πηγές μιλάνε για 8 Ελληνικά πλοία κατεστραμμένα. Οι νεκροί από πλευράς Ρωμαίων (Βυζαντινών) ανέρχονται στους 70.000 και από πλευράς Ελλήνων στους 1200.

Οι Έλληνες κατενθουσιασμένοι έκαναν ευχαριστήριες θυσίες προς τους Θεούς και με επικεφαλής τον Ιερέα Κόρεσο αφιέρωσαν τις ρωμαϊκές (βυζαντινές) ασπίδες που λαφυραγώγησαν προς τιμήν του Θεού Διονύσου, τον οποίον θεώρησαν υπεύθυνο για την περίλαμπρη νίκη τους κατά των Ρωμαίων της Ανατολής, δηλαδή αυτών που αποκαλούμε σήμερα Βυζαντινών.

Σε στρατιωτικό συμβούλιο που έγινε στην Αθήνα το 727 ο Συνέστιος προτείνει να μεταφερθεί ο πόλεμος και στην ξηρά. Ο Κόρεσος συμφωνεί και δίνει εντολή στους Ιεροκήρυκες να ξεσηκώσουν όλες τις Ελληνικές Πόλεις κατά των Ρωμαίων (Βυζαντινών) κατακτητών και να εξοπλιστούν όλοι με ό,τι όπλα μπορεί να βρει ο καθένας.

Ο Λέων Γ” καταφέρνει να απαλλαγεί από τις ενδοβυζαντινές διαμάχες και αρχίζει να στρέφει το βλέμμα του κατά των Ελλήνων Επαναστατών.

Στέλνει νέα στρατεύματα με στρατηγό έναν αιμοσταγή βάρβαρο ονόματι Ζαουτζά. Αυτός ο αιμοβόρος Ρωμαίος (Βυζαντινός) απ” όπου περνούσε σκορπούσε τον θάνατο στους Έλληνες.

Τον Μάρτιο του 728 μπήκε στην Θεσσαλία και άρχισε να σφάζει όλους ηλικιωμένους και τα γυναικόπαιδα. Περίπου 50.000 Ελληνίδες μαζί με τα παιδιά τους αποκεφαλίστηκαν όταν αυτές αρνήθηκαν να αποκηρύξουν την θρησκεία τους, να βαπτιστούν χριστιανές και να υποταχθούν στους Ρωμαίους (Βυζαντινούς) κατακτητές.

Το Ελληνικό στράτευμα μαθαίνοντας την κάθοδο του Ζαουτζά συγκεντρώθηκε για την αποφασιστική μάχη εναντίον του. Μαζεύτηκαν 60.000 Έλληνες στρατιώτες για να αντιμετωπίσουν τα ρωμαϊκά (βυζαντινά) στρατεύματα της Κωνσταντινούπολης, τα οποία αριθμούσαν 250.000 βαρβάρους.

Ο Ιερεύς Κόρεσος εξετάζοντας τους οιωνούς συμβούλευσε τον Συνέστιο να ξεκινήσουν πόλεμο φθοράς, δηλαδή ανταρτοπόλεμο και να μην επιτεθούν μονομιάς στους βαρβάρους μισθοφόρους των Ρωμαίων (Βυζαντινών).

Ακόμη οι Έλληνες δεν είχαν αποκτήσει την απαραίτητη πολεμική πείρα για μάχη εκ παρατάξεως μετά από τόσα χρόνια ρωμαϊκής κατοχής που τους είχε στερήσει από την πολεμική τακτική των αρχαίων προγόνων τους. Όμως ο Συνέστιος δεν άκουσε τον Έλληνα Ιερέα.

Στην φονική μάχη που επακολούθησε λίγο έξω από την σημερινή Λάρισα έπεσαν ηρωικώς σχεδόν όλοι οι Έλληνες.

Ήταν 10 Απριλίου του 728 σύμφωνα με το χριστιανικό ημερολόγιο. Ο Συνέστιος σκοτώθηκε πολεμώντας ηρωικά στην μάχη. Τον Ιερέα Κόρεσο οι Ρωμαίοι είχαν εντολές να τον συλλάβουν ζωντανό. Τον μετέφεραν αλυσοδεμένο στην Νέα Ρώμη, στην Κωνσταντινούπολη.

Ο Ρωμαίος (Βυζαντινός) στρατηγός Ζαουτζάς είχε πάρει εντολές από τον Ρωμαίο αυτοκράτορα της Κωνσταντινούπολης Λέοντα Γ” να αφανίσει όλους τους Έλληνες στην πυρά.

Οι χριστιανοί επίσκοποι προέτρεπαν τους Ρωμαίους (Βυζαντινούς) στρατιώτες να βιάζουν τις Έλληνίδες και μετά να αποκεφαλίζουν τα παιδιά τους, «ίνα το ελληνικόν γένος αποκτείναι», όπως αναφέρει ο Νικηφόρος διότι τελούν «μιαράς και δαιμονιώδεις θυσίας».

Οι βάρβαροι μισθοφόροι των Ρωμαίων με επικεφαλής τους χριστιανούς μοναχούς συγκέντρωσαν 600.000 Έλληνες, γυναικόπαιδα κυρίως, στην περιοχή γύρω από την σημερινή Λάρισα και διέταξαν να τους κάψουν ζωντανούς.

Αυτά τα στοιχεία αναφέρουν βουλγαρικές και αραβικές πηγές καθώς και ο Ιερεύς Κόρεσος στην βιογραφία του που συνέγραψε όσο καιρό ήταν αιχμάλωτος των Ρωμαίων (Βυζαντινών). Μετά από λίγο θα θανατωθεί και αυτός με φρικιαστικά βασανιστήρια στην πυρά.

Το φρικιαστικό έγκλημα που συνετάραξε τότε την Οικουμένη οι νεο-βυζαντινοί μισέλληνες φροντίζουν να κρατούν θαμμένο ώστε να μην μαθαίνουν οι Έλληνες την Ιστορία τους.

Η Γενοκτονία των 650.000 Ελλήνων, κυρίως γυναικόπαιδα, θα μείνει στην Ιστορία ως «σήμα κατατεθέν» της ανατολικορωμαϊκής (βυζαντινής) λαίλαπας, ώστε να γνωρίζει ο Ελληνικός λαός σε τί αποσκοπούν ωρισμένοι νεο-βυζαντινοί ανθέλληνες οι οποίοι μη έχοντες ούτε Ιερό ούτε Όσιο έχουν φορέσει ξεδιάντροπα και την μάσκα του Έλληνα.

Τιμή και Μνήμη στους γενναίους Προγόνους που έπεσαν ηρωικώς για την Ελευθερία της Ελλάδος από τους Ρωμαίους (Βυζαντινούς) κατακτητές. Οι Θεοί τους εξασφάλισαν μία θέση κοντά Τους και εμείς οι σημερινοί Έλληνες μία θέση στην καρδιά μας ώστε να παραδειγματίζουμε τις νέες γενεές.

Πηγές:
Ιερεύς Κόρεσος, Βιογραφία

Θ. Κορρές, Το κίνημα των «Ελλαδικών»

Νικηφόρος Βρυέννιος, Ύλη Ιστορίας

Πάπας Γρηγόριος Β”, Επιστολαί

V. N. Zlatarski, Istorija

A. Lombard, Constantin V


Σημείωση του Δημήτρη Σκουρτέλη:

Οι"Ελλαδικοί" τότε, έκαναν ότι τους έλεγε ο επίσκοπός τους, ο Πάπας. Γιατί αυτός διοικούσε εκκλησιαστικά την Ελλάδα, και ο Λέων του πήρε την επισκοπή και την έδωσε στο πατριαρχείο Κωνσταντινούπολης. Βλέπετε, από τότε "Ανήκαμε εις την Δυσιν"


Για μένα αυτή η ημερομηνία είναι από τις σημαντικότερες της Ελληνικής Ιστορίας. Αν είχαν νικήσει οι "Ελλαδικοί" αυτή την στιγμή δεν θα υπήρχε Ελλάδα. θα είχαμε απορροφηθεί από τους Δυτικούς, όπως οι Έλληνες της 'Μεγάλης Ελλάδος".


Να σημειωθεί δε πως οι Ορθόδοξοι, όταν επεκράτησαν της Εικονομαχίας, ΔΕΝ επέστρεψαν την επισκοπή του Θέματος της Ελλάδος στον Πάπα...

Πηγές εικόνων:
http://www.hellenica.de/Griechenland/Byzanz/GR/LeonIII.html

Σάββατο, 19 Σεπτεμβρίου 2015

ΤΟ ΠΙΟ ΑΚΑΤΑΛΑΒΙΣΤΙΚΟ ΠΟΙΗΜΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Κατά λέξη μετάφραση:


“Αλίμονο, ταλαίπωρη βυζάχτρα που κάηκες
μπροστά όταν ήρθαν, σε παράταξη, τα πεύκα
του λιονταριού των τριών νυχτιών
που κάποτε στα σαγόνια χώθηκε
του σκύλου του Τρίτωνα, του καρχαρία.”


Το πιο ακαταλαβίστικο ποίημα του κόσμου, ναι, γράφτηκε από έναν αρχαίο ποιητή, τον Λυκόφρονα...

( γιαυτόν, και το ποίημα, δες εδώ και εδώ)

Είναι η “Κασσάνδρα” ή “Αλεξάνδρα”. (η κόρη του Πριάμου)

Για να γίνει κατανοητό, πρέπει ο αναγνώστης να έχει, εκτός από φαντασία, και τεράστιες γνώσεις μυθολογίας.

Φυσικά δεν το ερμήνευσα εγώ...

Ας είναι καλά οι βυζαντινοί σχολιαστές που το έκαναν, οι εχθροί αυτοί της Ελλάδος.

Εδώ παραθέσαμε μερικούς μόνο στίχους σαν παράδειγμα.

Ερμηνεία:

Η βυζάχτρα είναι η Τροία, διότι χτίστηκε εκεί που κάθισε μια αγελάδα, κατά τον χρησμό. 
(έτσι χτίστηκε και η Θήβα)

Τα πεύκα σε παράταξη είναι τα πλοία.


Το λιοντάρι των τριών νυχτών είναι ο Ηρακλής, διότι ο Δίας ζόριζε την Αλκμήνη επί τρεις νύχτες μέχρι να τον σπείρει.


Ο Ηρακλής άλωσε την Τροία για πρώτη φορά, πριν τον γνωστό μας Τρωικό πόλεμο.

Στα Αργοναυτικά, ο Ηρακλής χώθηκε στα σαγόνια του κήτους που ήθελε να φάει την
Τρωαδίτισσα Ησιόνη, και του ξέσκισε τα σωθικά για να βγει.

(και επιτέθηκε στην Τροία όταν δεν του έδωσαν την συμφωνημένη αμοιβή)

Το κήτος δεν ήταν του Τρίτωνα βέβαια, αλλά του θεού με το τριπλό όπλο (=τρίτων) την τρίαινα, του Ποσειδώνα δηλαδή. 

Το τέρας το είχε στείλει ο θεός στην Τροία, και πάλι γιατί οι Τρώες δεν τον πλήρωσαν όταν τους έχτισε τα τείχη μαζί με τον Απόλλωνα

(....και όταν λέω πως οι Τρώες ήταν Ιουδαιοφοίνικες δεν με πιστεύετε....)


πηγή

Με άλλα λόγια, το ποίημα, αν είχε γραφτεί από φυσιολογικό άνθρωπο, θα πήγαινε ως εξής -περίπου:

“αλίμονο ταλαίπωρη Τροία που κάηκες
όταν μπροστά σου ήρθε παραταγμένος
ο στόλος του Ηρακλή, εκείνου
που κάποτε χώθηκε στα σαγόνια
του σκυλόψαρου του Ποσειδώνα.”

Φανταστείτε όλο αυτό το ποίημα να συνεχίζει έτσι για 1475 στίχους!!! 


Και το κάνει!!!