Συνολικές προβολές σελίδας

Τετάρτη 30 Ιουλίου 2014

Γιώργος Σαραντάρης: Το εύκολο θύμα!

 
Βγάλαμε πάλι λαυράκι!
Πηγή εικόνας, εδώ!
Γιργος Σαραντάρης
(Κωνσταντινούπολη 1908 - θήνα 1941):
ποιητής, φιλόσοφος κα δοκιμιογράφος.

Ουσιαστικά:
Το εύκολο θύμα της Παρά- ποίησης!
Απολαύστε τον!!!


ποίηση
(Πρόλογος)
Δ μπορ ν βρ πιά, τί θέλει ν πε ποίηση. Μο διαφεύγει. Τ ξερα, λλ τώρα μο διαφεύγει. ν κάποιος μο ρωτήσει ατ τ στιγμή, θ ντροπιαστ. Γιατ ξακολουθ ν εμαι νδόμυχα βέβαιος πς ποίηση εναι μι οσία, παράλλαχτα πως κα ζωή. Κα κρύβω, κρύβομαι, κάτι κρύβω, π κάποιον κρύβομαι. Σ ν᾿ ρχίζω ν γίνομαι τρελός, κα ν ντρέπομαι.
λλ ποίηση; Κάποιος θ σταθε κανς ν πε στος λλους, χι σ᾿ μένα πο ν κα τ ξέρω φεύγω, τί εναι ποίηση!


Εναι μία γυνακα
Εναι μία γυνακα κα τραγουδ
Θ γίνω σν τ θάλασσα πο βρέχει τ ζωή μας
Θ γίνω περιστέρι
Θ γίνω σν τ θάλασσα πο εναι πάντα μπροστά μου
Κα μ᾿ κλουθ ταν περπατ
Κα μ᾿ κλουθ ταν κλαίω
Κα
μ παρηγορε τν ρα πο δν φταίω
Τν ρα πο τν πατρίδα μου νείρομαι
Τν ρωτα τ χαμένη γάπη.

Ν κοιμσαι νηστικός
Ν κομσαι νηστικός σ μία σοφίτα
Ν εσαι τεμπέλης το σπιτιο
Ν γίνεσαι σκουπίδι
ταν νοίγεται να λερωμένο στόμα
Θ σηκώσω τ γιακ
Γι ν φύγω σν νας λστς
π τ δικό μου σπίτι
Θ κοιμηθ στος δρόμους
Γι ν νιώσω λάκερη τν πολιτεία
Ν τουρτουρίζει μαζί μου
Στ παλτό μου χω να λεκ
λλ εναι καλ πο δν τν βλέπω
Θ τ ξαπλώσω χάμω
Κα θ στρωθ πάνω του
Ν πι λίγη βραδυ
Στ γωνι το ρημου κήπου
Θ αστανθ τ σελήνη
πως δν αστάνθηκα τίποτε
Στ ζωή μου
Θ τν αστανθ στ χείλια μου
Σν να χλάδι
Στ μάγουλα
Σν λλα μάγουλα.

καρδιά μας
καρδιά μας εναι να κμα πο δν σπάει στν κρογιαλιά. Ποις μαντεύει τ θάλασσα, π᾿ που βγαίνει καρδιά μας; λλ εναι καρδιά μας να κμα μυστικό, χωρς φρό. Βουβ πιάνει μία στεριά. Κα θόρυβα σκαλίζει τ νάγλυφο νς πόθου, πο δν ξέρει πογοήτευση κα γνοε τν συχία.

Σελήνη
π να θαμα
π να πρόσωπο πρωίας
Παίρνεται θυμός μου
Σελήνη θρόα παρουσία
λένη καμπύλη το κόσμου
M
᾿ βένινη σημασία
πύλη νοίγει στν ξένο
Στ᾿ γέρι
T
᾿ λέτρι ργώνει τν κάμπο
κε πο δ βλέπει καρδι
Βελάζουν τ᾿ στέρια στν κρύπτη


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου